Tuesday, January 25, 2011

Fat Rocker

Cuba kamu kasi list sama aku, brapa ramai rockers yang gemuk?

Susah jugak kan?

Aku ada berberapa nama yang terlintas di otak aku, seperti Elvis Presley , Randy Bachman dan Marvin Lee Aday (Meatloaf).


Pada 18 Mac 2001 di Sepang, aku menyaksikan Ian Gillan dan DP,  perkara pertama keluar dari mulut aku ialah, Wow.... Ian sudah jadi boroi, tapi still boleh tarik lagu WOMAN FROM TOKYO tanpa masalah.Dan Ian berjaya membawa 15 lagu pada malam tu dengan penuh gaya.


Kemudian di lokal scene, kita ada Ijam (kumpulan ubat), Yie Combat , Lan Bear dan bebudak Butterfingers serta adalah 2-3 orang lagi. Mereka ini masih aktif, dan hasil karya mereka hebat-hebat belaka.


Jadi tembam, wa cakap sama lu, ada orang bilang , adalah satu proses penuaan.... tapi menurut Bon Jovi :

"And there are too many people that are my age, that are dying. God, I didn't want to be that! That would be awful! You can see why people get fat, grow old, give up! Because every day is: get up, do the same mundane shit. READ MORE

Ringkas kata, Bon Jovi kata, orang jadi gemuk sebab bosan.

Well, ketika aku tulis ni, aku tengok perut aku... teringat aku pada waktu dulu, kawan-kawan lama, bila jumpa kembali, selalu tegur  aku punya beer belly. Tak de arr besar mana pun, tapi derang tau, rocker tegar macam aku sepatutnya mana bleh jadi gemuk... hahaha

Ayat kaver line aku biasanya, aku sebut:
"Ni, org cina panggey Prosperity" sambil aku tepuk-tepuk perut aku. Derang pun gelak sama.

2-3 hari lepas, aku beli strap untuk si Sonic. Strumming sambil berdiri lompat-lompat ikut jam track Spermbird dan Rancid. Yang kesiannya, gitar tu, tak bleh duk flat, tergantung condong berberapa darjah dek sangkut sama aku punya perut. Pastu, bila palm-muting, tertekan gitar tu ke badan aku , last-last kena stop. Gastrik melanda... Fail!!!


Tapi ye lah kan, aku bukan rockstar. So aku tak brapa peduli lah sangat. Cuma jadi mental bila pikir, rocker gemuk, mana masyuk pakai seluar bell bottom dan Tshirt Iron Maiden?

so start petang esok, aku nak lari keliling tasek sambil teropong awek UIA.... korang nak join?

Mungkin juga elok aku layan RAP sebab artis RAP gagap ni banyak yang gemuk-gemuk.


p/s: Aku tetap menyayangi Jasmin Hamid dan Amy Mastura
       kalaupun mereka jadi gemuk.

No comments:

Post a Comment