Wednesday, January 26, 2011

Barang Free

Omputeh kata, Goodies, Free Goodies
Siapa tak seronok meloncat bila dapat barang free?

Sebut free, percuma, berderu-deru orang pegi.

Jasa dengan perkataan percuma juga, berapa ramai makhluk dah kena tipu dengan geng gores dah menang?

Pokoknya, tak de orang yang tak suka barang free. Walaupun barang free tu, kadang-kadang, tak de guna pun pada orang tu. Tapi sebab percuma tak berbayar, orang rela buat macam-macam sebab benda free.

Kenkadang, benda yang dikatakan free tu, sebenarnya sudah di ambil kira dan dimasukkan dalam kos akhir. Tapi masih dibilang free atas dasar untuk menarik perhatian.

Ingat lagi zaman bebudak dulu?
Ingatkah kamu sama Ding Dang dan Tora?
Kamu beli sebab nak biji-biji coklat bulat  atau mainan kecil yang dikatakan percuma tu? I bet, ramai yang langsung tak makan coklat bulat tu.

Tapi sebab, perkataan percuma tu, Ding Dang cukup ramai peminatnya. Sampai mamat Wahid Satay tu jadi kaya raya berlakon iklan.

Tag line : Ding Dang datang lagiiii dengan permainan bantal golek terbang......       mesti kamu masih ingat iklan best ini masa tengah layan Mask Rider Black petang-petang hari.
 

Kemudian, free dalam konsep 'terjumpa'.  Sedang jalan-jalan, sekali jumpa duit. Seronoknya bukan main. Tak ambil peduli dah hukum ambil duit tu. Janji, aku jumpa, aku simpan.

Derang ni tengah sibuk kutip duit syiling atas hiway di Rembau sana.


Lagi, kita seronok bayar untuk dapat barang free. Hehe... pelik kan?

Bunyi saja pelik, tapi realitinya, memang wujud. Macam baru-baru, ada 2-3 orang mamat dressing ala -ala Indie biol datang sama aku punya opis, mereka jual kupon utk makan free di sebuah Fast food outlet.

Atau, masa kita budak-budak dulu, kita selalu beli tiket kecik untuk menang hadiah yg sedikit besar. Ianya tak silap aku dipanggil main 'tikam'. Kamu mesti pernah try test juga menda alah ni. Bebudak kan...... peduli apa dengan unsur judi tu.



Tu zaman dulu-dulu, zaman sekarang ni, dengan kecanggihan ICT, penawaran barang-barang free ini berlaku dalam bentuk maya. Di wall FB, masa besday itu ari, brapa ramai kasi free hadiah ferari, bunga dan segala menda yang terlintas dek derang utk kasi sama aku. tapi semuanya secara maya.

Kalau dalam emel, kadang2 dapat free 5 days download pass dari uploader. Tu kira macam jumpa duit in real life la. Boleh donlod cerita dengan kelajuan cahaya selama 5 hari. Donlod cerita Lakonan Jasmin Hamid, dalam tempoh 6 minit, mestilah sangat mengujakan.

Dalam emel, juga kenkadang, ada mamat negro mana ntah kata kita dah jadi kaya raya sebab mewarisi duit dari nenek moyang dia ke hapa ntah. dan selalunya, 100% semuanya tipu.

Habis cikai.... ko akan dapat free menda cam kat bawah ni...
Tajuknya kemain punya gempak gegar gempita:

Gambar Noreen Nor Ditepi Laut Bersama Accapan  18SX!!!!!

ko pun dah start fefeeling nak tengok Noreen Nor, tapi akhirnya kehampaan bila klik pada attachment, terlihat clipping yang macam ni...


WTH?  Hahahaha..... Jenaka nya ada disitu.
Dan secara percuma, pada hari itu, hati ko terhibur. Dan tidur pada malam tu, kalau elok-elok mau mimpi sama Noreen Nor, terus ko mimpi sama tok guru kuntau nombor ekor..... haruuuuu!!!

No comments:

Post a Comment